Als je een online webwinkel runt, weet je dat het belangrijk is om aan marketing te doen. Webshop marketing is precies gericht op het verhogen van je verkopen via je webwinkel. Echter komen daar allerlei dingen bij kijken, voornamelijk op het gebied van strategie. Hoe kun je zorgen dat je je webshop marketing tot een goed einde brengt? Nou ja, eigenlijk is er geen einde, want een goede webshop marketing strategie moet altijd afgesteld worden. Meer hierover in de onderstaande blog.

SEO

Er zijn verschillende zaken waar je naar moet kijken aan het beginpunt van je webshop marketing. Zo kun je kijken naar je SEO-strategie. Doe jij alles er aan om je SEO-techniek hoog te houden? Zo kun je kijken naar de meta-omschrijvingen op je site, of je goed je H-koppen benut, en allerlei andere technische zaken die daarbij komen kijken. Ook kun je je SEO-content gaan bekijken. Gebruik je relevante zoekwoorden op de content van je landingspagina’s? Als laatste heb je SEO-authoriteit. Zijn er wel genoeg links naar je site? Zo niet, dan moet dat deel verbeterd worden om je authoriteitsscore te verbeteren.

SEA

Naast de organische posities is het voor je webshop marketing strategie belangrijk om je te verdiepen in Google AdWords. Hier kan namelijk ontzettend veel winst mee behaald worden. Je komt bovenaan in Google, en mensen zien vaak niet dat het een advertentie is, dus het is het investeren waard. Als jij zelf net te weinig weet van AdWords, kun je dat uitbesteden aan een professional. Je kunt namelijk snel veel budget gebruiken voor AdWords zonder resultaat.

Webshop marketing: Het totaalplaatje

Het is belangrijk dat je kijkt naar het geheel van je strategie. Dus niet alleen de SEO en de SEA strategieën, maar hoe kom jij over als bedrijf op social media? Zijn de reviews naar je site hoog genoeg? Doe je aan webcare? Al deze vragen komen aan bod om je website goed te laten lopen. Webshop marketing hoeft niet per se honderd procent van de tijd conversiegericht te zijn. Op de lange termijn is het ook belangrijk dat je je klantcontacten goed onderhoudt. Hopelijk ben je niet vies van de term customer journey. Dat is echt niet zomaar een buzzword, dat is een belangrijk onderdeel van je webshop marketing strategie. Hoe beleven klanten jouw site? Als je bezig bent met al deze bovenstaande vragen beantwoorden ben je al een heel stuk verder met je webshop marketing dan andere websites.

Categorieën: Nieuws

Geef een reactie