Als je in een bedrijf werkt, dan ben je zeker bekend met het fenomeen bedrijfstuitjes. Het verschilt heel erg per bedrijf of deze uitjes leuk zijn. Voor sommige mensen is het een verplichte verschrikking met mensen die je liever niet buiten werktijd ziet. Voor andere mensen is het een leuk evenement wat bijdraagt aan de sfeer op kantoor en iedereen even uit de normale context stelt. Welke bedrijfsuitjes je ook gewend bent, er is een manier waarop je elk bedrijfsuitje perfect kan maken! Zo was ik dit jaar hoofd bedrijfsuitje. Dit betekende dat ik het hele uitje moest regelen. Ik had het nog nooit eerder gedaan, en in het verleden hebben we zowel leuke als stomme uitjes gehad. Daarom was ik vastbesloten het beste uitje ooit te regelen. Om dit te regelen heb ik heel wat online research gedaan om er zeker van te zijn dat mijn missie zou slagen. Een vriend van me zei dat ik vast niet de enige ben die een bedrijfsuitje voor het eerst regelt. Daarom tipte hij mijn vindingen in een blog te delen, zodat er aan mijn onderzoek nog wat gedeeld kon worden. Dus bij deze, een blog over hoe je het perfecte bedrijfsuitje regelt! Veel leesplezier!

 

Tip 1: Maak een indicatie van het budget

Voordat je begint met het uitzoeken van een evenement is het verstandig om goed in kaart te brengen wat het budget is voor het uitje. Vaak is dit namelijk veel meer dan je in eerste instantie zou verwachten. Voor bedrijven is het namelijk erg belangrijk om uitjes te hebben om zo de onderlinge band tussen medewerkers te versterken. Deze band bevordert namelijk ook de productiviteit van een team! 

 

Tip 2: Begin op tijd en peil af en toe ideeën bij collega’s

Om echt het beste te kunnen halen uit het budget moet je op tijd op zoek gaan naar locaties die geschikt zijn voor een bedrijfsuitje. Originele activiteiten met daarna een borrel of een etentje werken doorgaans erg goed. Maar je moet uitkijken dat je een niet te apart uitje plant. Pijl daarom af en toe een idee die je hebt bij collega’s. Die kunnen daar dan casual hun mening over geven en kun jij achterhalen welke activiteit het best bij je collega’s past en waar ze zin in hebben! Als je rekening houdt met hun wensen wordt het bedrijfsuitje gegarandeerd een succes!

 

Tip 3: Houd alles een beetje laid-back

Wat vaak gebeurt bij zulke evenementen is dat niet iedereen op een lijn zit. Ook kan het gebeuren dat jij als organisator er meer zin in hebt dan je collega’s. Om te garanderen dat er goede sfeer hangt tijdens het hele uitje. Probeer dus de sfeer zo ontspannen mogelijk te houden, en eventueel alle spanningen eruit te halen tijdens een adrenaline-verhogende activiteit. Dan kan daarna iedereen weer gezellig en relaxt door!

 

Met deze tips plan jij het perfecte bedrijfsuitje!

Categorieën: Nieuws

Geef een reactie