Zonder gevelreclame is het zowel voor bestaande klanten als voor potentiële klanten lastig om je bedrijf te vinden. Met reclame op de gevel maak je van een anoniem bedrijfspand een herkenbaar pand.

Dat betekent overigens niet dat het voldoende is om met gevelreclame alleen maar je bedrijfsnaam te communiceren. Natuurlijk zorg je dan wel voor de herkenbaarheid, maar de kans dat je met gevelreclame dan ook nieuwe klanten binnenhaalt is bijzonder klein.

Daarom vertellen we je in dit blog waar je op moet letten om de effectiviteit van je gevelreclame te vergroten.

Stel de behoefte van je doelgroep centraal

Het allerbelangrijkste uitgangspunt bij gevelreclame (naast het vermelden van je bedrijfsnaam), is dat je de behoefte van je doelgroep centraal stelt.

Als je een massagesalon hebt, is de behoefte bijvoorbeeld:

  • Een moment voor jezelf
  • Ontspanning
  • Lichamelijk klachten verminderen/verhelpen

Zorg dus dat je naast je bedrijfsnaam ook de behoefte benoemd. Dat kun je doen met behulp van een pay-off. Dit is een korte slagzin waarmee je de behoefte die je met jouw diensten of producten vervult in één keer duidelijk maakt.

Zorg voor rust in je boodschap

Een ander belangrijk aandachtspunt bij gevelreclame is dat je rust in je boodschap creëert. Zorg dat de aandacht op je bedrijfsnaam en op je slagzin komt te liggen en niet zozeer op allerlei visuele elementen daaromheen.

Wat verder kan helpen om de aandacht naar je gevelreclame te trekken is door gebruik te maken van een pijl die naar je gevelreclame wijst. Of een foto van een persoon die met zijn vinger naar je gevelreclame wijst.

Maak je boodschap dag en nacht zichtbaar 

Afhankelijk van de locatie waar je met je bedrijf bent gevestigd kan het belangrijk zijn om ervoor te zorgen dat je boodschap dag en nacht zichtbaar is. Sommige vormen van gevelreclame, zoals lichtbakken, hebben ingebouwde verlichting waardoor je boodschap altijd zichtbaar is.

Andere vormen van gevelreclame, zoals Freesletters, zijn niet met verlichting uitgerust en kun je indirect verlichten met ledspots.

Soorten gevelreclame

Er zijn verschillende soorten gevelreclame, ieder met eigen voor- en nadelen:

  • Freesletters: een stijlvolle vorm van gevelreclame. De letters kunnen op de gevel gemonteerd worden of op een frame dat op het dak wordt geplaatst. Freesletters zijn niet verlicht, maar kun je indirect verlichten met ledspots.
  • Doosletters: een ideale oplossing voor als je gevelreclame dag en nacht zichtbaar moet zijn. Maatwerk doosletters kun je per stuk laten maken waardoor je veel vrijheid hebt in vormgeving en kleurgebruik.
  • Lichtbakken: ideaal voor als je een winkelpand hebt. Lichtbakken kunnen met de kopse kant tegen de muur gemonteerd worden waardoor je winkelend publiek al van ver kunt bereiken met je reclameboodschap.
  • Spandoeken: spandoeken zijn de beste oplossing van gevelreclame als je regelmatig andere boodschap wilt communiceren. Dit is dus een zeer geschikte vorm van gevelreclame als je bijvoorbeeld een tuincentrum hebt en iedere maand een andere aanbieding onder de aandacht wil brengen.

Het makkelijkste is om voor jezelf een lijstje te maken van je wensen met betrekking tot de gevelreclame. Op die manier weet je al snel welke soort gevelreclame voor jou de beste keuze is.

Categorieën: Nieuws